Ολιστική Μέθοδος Φωνητικής Εκπαίδευσης
Ο Νίκος Κοτροκόης δραστηριοποιείται εδώ και είκοσι περίπου χρόνια στον τομέα «Εκπαίδευσης Φωνής». Aπό το 2010-2015 επιπλέον ως ιδρυτικό μέλος της επιστημονικής ομάδας του Κέντρου Φωνής & Κατάποσης Αθηνών. Εξέχοντα μέλη αυτής της ομάδας συνέχισαν την συνεργασία τους και μετά την διακοπή λειτουργίας του Κ.Φ.& Κ. λόγω κρίσης, πάνω στην ίδια φιλοσοφία δίνοντας τη δυνατότητα σε όσους είχαν προβλήματα με τη φωνή τους να επανέλθουν στη δραστηριότητά τους, υπό υγιείς συνθήκες. Η διεπιστημονική ομάδα αποτελείται από φωνίατρο, λογοθεραπευτές, φυσιοθεραπεύτρια, εκπαιδευτή φωνής (Ν.Κοτροκόης) και ψυχολόγο.
Το 2018, βασιζόμενος στην πολυετή γνώση και εμπειρία του, δομεί τη δική του “Μέθοδο Ολιστικής Φωνητικής Εκπαίδευσης” (“Holistic Voice Coaching-HOVOC”), η οποία δίνει ήδη απτά αποτελέσματα σε διαφορετικές, επαγγελματικές, ομάδες εκπαίδευσης φωνής.
Μεταξύ δεκάδων μαθητών του, ηθοποιών, τραγουδιστών, ιερέων, ιεροψαλτών, νηπιαγωγών και δασκάλων κ.ά, σημαντικοί επαγγελματίες που έχουν μαθητεύσει στον κο Κοτροκόη στον τομέα της Φωνητικής Εκπαίδευσης είναι οι ιεροψάλτες κ/κ Ι.Τσιοτσιόπουλος (Αθηνα) και Β.Σακαλής (Πάτρα). Συνεργάζεται επίσης στο ίδιο αντικείμενο με τις κατά τόπους σχολές Βυζαντινής Μουσικής των Ιερών Μητροπόλεων Πειραιώς και Νέας Σμύρνης καθώς και με τα ωδεία “Σίμων Καράς” www.kepem.org/μαθήματα/φωνητική/ και “ΗΧΟΜΟΡΦΕΣ” http://www.ihomorfes.gr/
Από το 2018 έως σήμερα αναλαμβάνει ως καθηγητής φωνητικής εκπαίδευσης τους πρωτοψάλτες της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου στο Αγιο Όρος, έχοντας παράλληλα την ευθύνη της φωνητικής φροντίδας σε όλες τις ηχογραφήσεις τις οποίες έκτοτε εξέδωσαν. Ενώ από το 2020 αναλαμβάνει και τους πρωτοψάλτες της Ιεράς Μονής Δοχειαρίου σο Άγιο Όρος.
Η μέθοδος “Ολιστικής Φωνητικής Εκπαίδευσης” απευθύνεται σε κάθε άνθρωπο που επιθυμεί αφενός να κάνει χρήση της φωνής του με ασφάλεια ή να εξελίξει τις φωνητικές του δεξιότητες, αλλά και σε όσους χρησιμοποιούν τη φωνή τους στην επαγγελματική τους δραστηριότητα, και αφετέρου σε ανθρώπους οι οποίοι επιθυμούν να έχουν καλύτερο τονικό προσανατολισμό. Μπορεί δηλαδή σε αυτή την περίπτωση, να δώσει τη δυνατότητα ακόμη και σε τονικά ασταθείς ή λάθος φωνές (φάλτσες) να διορθωθούν και να τραγουδίσουν. Σε κάθε περίπτωση οι υποψήφιοι μπορεί να είναι τραγουδιστές, ηθοποιοί, ιερείς, ψάλτες, δημοσιογράφοι, πολιτικοί, εκπαιδευτικοί, στελέχη επιχειρήσεων, δικηγόροι, πωλητές κ.ά.
Είναι αυτονόητο ότι λόγω της ιδιότητάς του μαέστρου, ο Ν.Κοτροκόης μπορεί να βοηθήσει εκπαιδευόμενους που κάνουν χρήση άδουσας (τραγουδιστής) φωνής εκτός της τεχνικής και ασφάλειας και στο ιδιαίτερο κεφάλαιο της ερμηνείας.
Συνηθισμένες ερωτήσεις/ανησυχίες υποψηφίων σπουδαστών:
- Ποιο είδος αναπνοής βοηθάει στην φωνητική ασφάλεια και γιατί;
- Είναι η κακή στάση του σώματος επιβαρυντικός παράγοντας για τη διαδικασία παραγωγής φωνής, και γιατί;
- Εφόσον δεν τραγουδάω χρειάζομαι εκπαίδευση;
- Τι μπορεί να μας βοηθήσει άμεσα φωνητικά, διευκολύνοντας την καθημερινότητά μας;
- Παίζει κάποιο ρόλο η ηλικία μας στην εκπαίδευση;
- Τι ρόλο παίζει η άρθρωση στην παραγωγή φωνής;
- Υπάρχουν ασκήσεις προθέρμανσης μόνο για τραγουδιστές ή για κάθε έναν που χρησιμοποιεί τη φωνή του στην εργασία του;
- Ποιοί άλλοι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν τη απόδοση φωνής και γιατί;
- Μπορεί να κινδυνεύω εάν ακούω καλά τη φωνή μου;
- Πόσο εύκολο είναι τελικά το θέμα της εκπαίδευσης;
- Είναι προτιμότερη η εκπαίδευση σε ομάδες ή ατομικά;
- Πόσο γρήγορα μπορεί να έχω χειροπιαστά αποτελέσματα;
- Υπάρχει τρόπος να καταλάβω ότι ο καθηγητής μου είναι αυθεντία στον τομέα του;